close

最近看到「我是江老師」在YouTube分享她彈奏一台20年沒有調音的鋼琴

我就想起之前看到有人分享一部關於普丁在等待習大大的空檔彈奏鋼琴的紀錄:

Putin plays piano while awaiting Chinese leader Xi Jinping, Beijing

https://www.youtube.com/watch?v=AsAghFTta5Q

此外,我也跟看了黛安娜王妃彈奏鋼琴的短片。

我就跟外國朋友分享普丁還有黛妃彈琴的短片。

他聽了之後說,普丁所彈的那台鋼琴貌似走音了。

於是他教我: 那種沒有調音的鋼琴,在英文裡面被稱作 "honky tonk" piano。

根據wikipedia,是這樣解釋honky tonk piano:

"A honky-tonk piano has a similar tone as a tack piano, however, the method of obtaining its sound is different,

and simply involves one or more strings of each key being slightly detuned, without the use of tacks.

The resultant sound produces acoustic beats in a manner similar to undulating organ stops."

 

說來丟臉,乍聽普丁彈琴的時候,我挺無感,

於是我英國朋友就笑我: "That makes me wonder whether your piano is a honky tonk piano haha.

I wonder how often you have it tuned."

就當作笑話讓大家笑笑吧。

不過至少也學到新詞 - honky tonk piano

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    honky tonk piano
    全站熱搜

    小天 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()